+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Lněná semínka hnědá

Lněná semínka byla pěstována v Babylonu již v roce 3000 př.n.l. Král Karel Veliký věřil ve zdravotní účinky těchto semínek tak pevně, že v 8. století prosadil zákon, který poddaným přikazoval semínka jíst. Nyní, o třináct století později, začínají vědci potvrzovat to, co si myslel už Karel Veliký. Pokud zohledníme poměrně snadné pěstování a zdravotní benefity, je len na absolutním vrcholu co se týče poměru cena:výkon. Pokud plánujete nějaká semínka konzumovat pravidelně a nechcete přitom moc utratit, lněná jsou skvělou volbou. Nabízejí v podstatě vše, co si lze přát (vláknina, antioxidanty, Omega-3 mastné kyseliny ...). Někdy totiž ten největší poklad roste přímo pod našimi okny.

Zdravotní výhody

Zabraňte rakovině kůže - pravidelné opalování je pro naši pokožku velmi škodlivé. Nicméně je spousta lidí, kteří si tuto libůstku nemohou odpustit. Pokud patříte mezi ně, zkuste do svého jídelníčku přidat lněná semínka. Vědci společnosti Omaha zjistili, že dostatečný přísun lněných semínek dokáže snížit výskyt melanomu (nádoru kůže) o více než 60%.
Zatočte s depresí - lékař Vám může předepsat spoustu antidepresiv, ale podle japonské studie může být prospěšná také konzumace lněných semínek. Studie zjistila, že pacienti trpící depresí, mají sníženou hladinu kyseliny dokosahexaenové a eikosapentaenové. Tyto kyseliny se přirozeně vyskytují právě v lněných semínkách. Pokud je tedy přidáte do svého jídelníčku, měla by se tato nerovnováha spravit.
Spousta antioxidantů - lněná semínka jsou napěchována antioxidanty, které se nazývají lignany. Tyto lignany chrání před oxidačním poškozením DNA, které vede k předčasnému stárnutí organismu. Dále jsou spojeny se zlepšením kardiovaskulárního zdraví, zlepšením stavu tlustého střeva a prostaty. Semínka navíc obsahují velké množství draslíku, vápníku, hořčíku a fosforu, což pomáhá vyplňovat minerální mezery v naší stravě.

Kuchyňské využití

Poměrně oblíbený je u nás lněný olej, ale semínka se tak často nepoužívají, což je rozhodně škoda. Velmi jednoduše jimi můžete doplnit jogurty, müsli, cereálie, granoly i saláty. Skvěle se hodí k domácímu pečivu, koláčům i buchtám. Jemná oříšková chuť zkrátka nemůže zklamat. Pokud máte výkonný mixér, zkuste je rozmixovat a přidat do ovocných nápojů a smoothies. Nápoj získá hustší konzistenci, spoustu minerálů a krásnou oříškovou příchuť. Lněná semínka jsou skutečně ztracený poklad, který začínáme znovu objevovat jen velmi pomalu.
Vstoupit do e-shopu >>
Lněná semínka - hnědá 500 g
lněná semena hnědá
lněná semena hnědá
jak rostou lněná semínka
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 2234 kJ
534 kcal
Tuky: 39 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 3.7 g
Sacharidy: 27 g
z toho cukry: 1.6 g
Bílkoviny: 18.3 g
Sůl: 0 g

0