+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Jablka plátky

Není pochyb o tom, že na jablkách si lidé pochutnávali již před několika tisíci lety. Ale do dnešních dnů není zcela jasné, odkud toto lahodné ovoce pochází. Patrně to bude z oblasti kolem Íránu. Odtud se postupně šířilo již 2000 let před naším letopočtem přes Malou Asii do zemí Středomoří, stejně jako mnoho jiných ovocných druhů. Svou pouť jablka završila ve starém Řecku. Zmiňuje se o nich filosof Theofrastos a rozlišuje je na planá a pěstovaná - odrůd raných, pozdních, sladkých. Jablka byla každoročně obětována Bakchovi - bohu rozkoše. V antickém Římě už znali a záměrně pěstovali na 17 odrůd jablek a dokonce je uměli i roubovat.

Zdravotní výhody

Pro silnou imunitu - kromě přibližně osmi miligramů céčka tělo z jablek získá i trochu zinku, který je nezbytný pro rozvoj bílých krvinek. Navíc obsahují vlákninu a pomáhají při tvorbě správné žaludeční a střevní mikroflóry, která je nezbytná pro dobré fungování organismu. Lidská imunita je přibližně ze dvou třetin závislá právě na správném trávení.
Prospívají srdci a krevnímu oběhu - mohou za to flavonoidy, které omezují ukládání tukových látek na stěny tepen a tím snižují riziko vzniku aterosklerózy a dalších závažných zdravotních problémů. Navíc chrání stěny tepen a žil před různými záněty a urychlují jejich regeneraci. Asi nejvýznamnější roli hraje přitom kvercetin.
Zdroj mládí - jablka jsou doslova napěchována antioxidanty, které chrání organismus před účinky volných radikálů a tak prodlužují životnost všech buněk v lidském těle. Pokud bychom je rozebírali jednotlivě, tak určitě najdeme lepší zdroje těchto látek, jablko je ale zajímavé hlavně velmi širokým spektrem antioxidantů, které se vzájemně podporují.
Žádné alergie - jedná se o ovoce z našeho regionu a pokud nekupujeme nějaké čínské odrůdy, tělo a geny si již během mnoha generací na ně zvykly. Samozřejmě to není stoprocentní, výjimky se najdou vždy, ale z hlediska alergií se jablko dá opravdu označit za relativně bezpečné a proto je i vhodné pro velmi malé děti – jak si určitě každý všiml, bývá tradiční součástí prvních příkrmů.

Kuchyňské využití

V naší nabídce máme jak křížaly tak i kostičky a oba druhy mají prakticky stejné možnosti kuchyňského využití. V první řadě se jedná především o zdravé mlsání, které můžete jíst během celého dne. Někdy zkrátka není potřeba nic přidávat a stačí jednoduše vychutnávat. Jablka se také hodí do cereálií, müsli a granol. Rozhodně doporučujeme vyzkoušet přípravu ovocného čaje. Sušené jablko stačí cca 30 minut vařit spolu se skořicí a citrónovou kůrou. Poté nechte ještě 10 vylouhovat a podle chuti přislaďte medem. Takovýhle čaj v obchodě určitě neseženete.
Vstoupit do e-shopu >>
Jablka plátky 100 g
sušená nesířená jablka
sušená jablka bez cukru
jak rostou jablka
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 1017 kJ
243 kcal
Tuky: 1 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 0 g
Sacharidy: 66 g
z toho cukry: 57 g
Bílkoviny: 0.9 g
Sůl: 0 g

0