+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Hrušky křížaly

Ve starověkých písemných záznamech Řeků a Římanů jsou četné odkazy na hrušky, ale důraz je kladen na skutečnost, že se jedná o nekvalitní ovoce, které se hodí jen na přípravu nápojů. Když už se toto ovoce dostalo do povědomí zahrádkářů z Anglie a USA a začalo se výrazněji prosazovat jako běžně pěstovaný druh, objevila se nákaza "spála růžovitých", která začala decimovat velkou většinu vysazených hrušní. Tato nákaza tak hrušky opět odsunula do pozadí. Spála růžových poškozuje výsadbu hrušek až do současnosti, což většinu pěstitelů odrazuje od komerčního pěstování. V dobách největší slávy bylo popsáno velké množství odrůd, některé práce popisují více než sedm set či dokonce více než tisíc odrůd. Mnoho z nich vyhynulo a mnoho dalších, se později pěstovalo v tak malém rozsahu, že jejich použití už ve 20.století bylo prakticky zanedbatelné.

Zdravotní výhody

Pro silnou imunitu - hrušky jsou bohaté na antioxidanty a vitamin C, které jsou přínosem pro imunitní systém, protože stimulují produkci bílých krvinek, které bojují proti infekcím. Přítomné antioxidanty pracují také na odbourávání nebezpečných volných radikálů, které se v těle hromadí a poškozují zdravé buňky.
Zdravé srdce - hrušky jsou cenným zdrojem draslíku, což má významný vliv na zdraví srdce. Draslík totiž snižuje krevní tlak a tím snižuje zátěž celého kardiovaskulárního systému a eliminuje tak vznik nebezpečných krevních sraženin. Dále zvyšuje průtok krve do celého organismu, tím se zlepšuje okysličení. V poslední řadě draslík funguje jako regulátor tekutin v těle, což znamená, že udržuje tělo hydratované a zajišťuje rovnováhu základních tekutin v buňkách a orgánech.
Zdravé kosti - vysoký obsah minerálů v hruškách zahrnuje hořčík, mangan, fosfor, vápník a měď. Tyto minerály jsou důležité pro zdraví kostí, přispívají k udržení kostní minerální hustoty a hrají značnou úlohu v prevenci osteoporózy.

Kuchyňské využití

V naší nabídce máme křížaly z hrušek, které se skvěle hodí jako zdravé mlsání. Někdy zkrátka není potřeba nic přidávat a stačí jednoduše vychutnávat. Pokud chcete, můžete křížaly rozkrájet na menší kousky, které se dají přidat do cereálií, müsli, kaší a dalších snídaňových směsí.
Vstoupit do e-shopu >>
Hrušky křížaly 250 g
sušené nesířené hrušky
sušené hrušky bez cukru
jak roste hruška
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 1425 kJ
341 kcal
Tuky: 2 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 0 g
Sacharidy: 87 g
z toho cukry: 68 g
Bílkoviny: 3 g
Sůl: 0.05 g

0