+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Třešně natural

Do Evropy, přesněji do Itálie, přivezl třešně z Malé Asie slavný římský konzul a vojevůdce Lucullus. Stalo se tak kolem roku 70. př. n. l. po vítězství nad pontským králem Mithridatem VI. Už za dob Plinia Staršího bylo známo mnoho odrůd višní a třešní. Nikdo však neví, kdy byly vlastně domestikovány. Předpokládá se, že to bude nejpozději ze všech zástupců rodu Prunus (švestky, meruňky atd.). Višně se zcela jistě pěstovaly mnohem dříve než třešně, poněvadž bylo prokázáno, že už před rokem 1000 př. n. l. měli Číňané ve svých zahradách nejméně dvě odrůdy višní. Jedna z nich je známa pouze jako šlechtěná odrůda a v plané formě nebyla nalezena, lze tedy předpokládat, že se začala pěstovat už v pradávných dobách.

Zdravotní výhody

Pro lepší paměť - antioxidanty hrají klíčovou roli při zlepšování paměti, učení a podporují i další kognitivní funkce. Chrání mozek před volnými radikály, které mohou poškodit zdravou tkáň a jsou spojeny se zhoršováním paměti. Pro posílení paměti odborníci doporučují konzumovat ovoce s vysokým obsahem antioxidantů a třešně jich jsou plné.
Kvalitnější spánek - třešně obsahují melatonin, kterému se také říká "hormon spánku". V posledních dekádách je v centru pozornosti vědců i farmaceutických firem, protože má dalekosáhlé účinky na stav celého organismu. Melatonin se účastní koordinace denních rytmů a spánku. Jeho hladina v krvi se za normálních okolností zvyšuje po nástupu tmy a vrcholí uprostřed noci, aby podpořila spánek. Nedostatek melatoninu způsobuje nespavost. Pokud máte problémy s nespavostí, konzumace třešní Vám může výrazně pomoci.
Zdravé srdce - díky přítomnosti antokyanů, jsou třešně přínosné i pro správný chod srdce. Navíc jsou bohaté na draslík, který pomáhá regulovat srdeční frekvenci, krevní tlak a snižuje riziko hypertenze.

Kuchyňské využití

Třešně jsou skutečnou pochoutkou mezi sušeným ovocem. Nepřidáváme do nich žádné konzervanty, barviva ani umělá sladidla, takže si zachovávají přirozenou chuť a vůni. Krásně šťavnaté kousky se skvěle hodí do jogurtů, müsli, cereálií, snídaňových kaší atd. Vyzkoušejte je přidat do buchet a koláčů. Osvěžte jimi ovocné saláty. Pravděpodobně nejlepší způsob konzumace je jen tak "uzobávat" během dne. Třešně jsou lahodné a nejen že si na nich pochutnáte, ale navíc dodáte tělu spoustu vitamínů, minerálů a antioxidantů. Pokud chcete dát dětem do školy něco dobrého a zároveň zdravého, sušené třešně jsou skvělou volbou.
Vstoupit do e-shopu >>
Třešně natural 250 g
sušené nesířené třešně
sušené třešně natural bez cukru
jak rostou třešně natural
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 1301 kJ
311 kcal
Tuky: 1 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 0.2 g
Sacharidy: 75 g
z toho cukry: 66 g
Bílkoviny: 2 g
Sůl: 0 g

0